INTERNETOWE KONTO PACJENTA – POZWOLI NAM ZAŁATWIĆ SZEREG SPRAW BEZ WIZYTY W PRZYCHODNI

Internetowe Konto Pacjenta to rewolucyjne narzędzie w systemie ochrony zdrowia,  które ma ułatwić pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o naszym stanie zdrowia w jednym miejscu.

Internetowe Konto Pacjenta udostępnia informacje o Twoim przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni. Z aplikacji można korzystać całkowicie bezpłatnie, została wydana przez Ministerstwo Zdrowia.

Za pomocą Internetowego Konta Pacjenta możesz:

  • zobaczyć e-receptę wystawioną przez lekarza, pielęgniarkę lub położną - zarówno po wizycie, jak i po konsultacji przez telefon - bez konieczności odbierania jej osobiście w przychodni,
  • otrzymywać e-mailem lub SMS-em powiadomienia o przepisanych e-receptach i e-skierowaniach - by móc realizować e-recepty i e-skierowania z telefonem w ręku,
  • sprawdzić i pobrać otrzymane e-recepty, e-skierowania,
  • upoważnić bliską osobę do dostępu do Twoich danych, załatwiania spraw w Twoim imieniu (np. do odbioru e-recepty),
  • dowiedzieć się, gdzie możesz się leczyć,
  • wyrazić zgodę na określone świadczenia zdrowotne, np. inwazyjne zabiegi chirurgiczne,
  • wybrać lub zmienić lekarza, pielęgniarkę i/lub położną podstawowej opieki zdrowotnej,
  • udostępnić placówce medycznej lub pracownikowi medycznemu swoje e-recepty i e-skierowania, a aptece lub punktowi aptecznemu e-recepty i informacje o lekach wykupionych na receptę.

Jak założyć Internetowe Konto Pacjenta?

Krok 1. Załóż profil zaufany
Możesz to zrobić albo przez internet, albo w urzędzie, np. w urzędzie skarbowym, oddziale NFZ lub ZUS

Krok 2. Zaloguj się
Teraz możesz użyć profilu zaufanego i zobaczyć swoje e-recepty, upoważnić kogoś bliskiego lub wybrać lekarza

Krok 3. Upoważnij bliską osobę
Możesz upoważnić kogoś do wglądu w Twoje Internetowe Konto Pacjenta po to, by odbierał e-recepty i sprawdzał terminy wizyt

Krok 4. Co robić z e-receptą
Koniec z pismem lekarzy nie do odczytania, z błędami na receptach, przez które musisz wracać z apteki do lekarza

Krok 5. Jak znaleźć receptę
Możesz skorzystać z Internetowego Konta Pacjenta, by znaleźć e-receptę lub nazwę leku, który Ci przepisano

Odbieraj recepty SMS-em lub e-mailem

  1. Zaloguj się na swoje Internetowe Konto Pacjenta
  2. Następnie w zakładce ?Moje konto? wybierz rodzaj powiadomień: SMS lub e-mail (albo jedno i drugie).
    Jeśli logujesz się po raz pierwszy, możesz już w pierwszym kroku podać swój numer telefonu i/lub adres e-mail, na który będziesz otrzymywać powiadomienia.

O e-receptach pisaliśmy TUTAJ.

Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

 

Tagi: , , , , ,

Starostwo Powiatowe w Rawiczu
Budynek A - Rynek 17
Budynek B - Wały Jarosława Dąbrowskiego 2

Sekretariat
tel./fax: 65 546 22 11
sekretariat@powiatrawicki.pl

Punkt Obsługi Interesantów
tel./fax: 65 546 51 14
punktobslugi@powiatrawicki.pl

Godziny pracy urzędu
poniedziałek 8:00 - 16:00
wtorek - piątek 7:00 - 15:00