Dostępność
Deklaracja dostępności
Powiat Rawicki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://powiatrawicki.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik lub opisy alternatywne nie są poprawnie napisane.
- Niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu lub alt zawartego obrazu jest pusty lub go brakuje.
- Niektóre treści mają niewłaściwy kontrast, a niektóre obrazki nie mają tekstu alternatywnego.
- Część plików PDF/JPG została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej i nie jest dostępna cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Dokonano własnego audytu za pomocą narzędzi internetowych. Większość podstron serwisu spełnia wymagania WCAG.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Obsługa osób z niepełnosprawnościami:
Pracownik przeprowadza wstępną rozmowę telefoniczną z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy. Następnie powiadamia właściwego do jej załatwienia urzędnika, który niezwłocznie kontaktuje się telefonicznie z osobą niepełnosprawną. Jeżeli to konieczne, ustalany jest czas wizyty i najdogodniejsze dla niepełnosprawnego miejsce spotkania. Przy drzwiach wejściowych umieszczony jest dzwonek przeznaczony dla osób z trudnościami w poruszaniu się. - Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu korzystając z dostępnych środków komunikacji. Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Istnieje też możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego zdalnie, korzystając z własnego sprzętu komputerowego, np. komputera PC, laptopa, tabletu, smartfona, wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Izabela Sarnowska, Sekretarz Powiatu – Koordynator do spraw dostępności – emailowo sekretariat@powiatrawicki.pl lub telefonicznie 65 546 22 11.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Izabela Sarnowska, Sekretarz Powiatu – Koordynator do spraw dostępności,
- Adres: Starostwo Pwoiatowe w Rawiczu, ul. Rynek 17, 63-900 Rawicz,
- e-mail: sekretariat@powiatrawicki.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek przy ulicy Rynek 17
Do wejścia głównego prowadzą dwa stopnie oraz alternatywnie podjazd dla osób niepełnosprawnych. Osoby niepełnosprawne mające problemy z samodzielnym poruszaniem się mogą liczyć na pomoc pracowników budynku. W tym celu prosimy o skorzystanie z dzwonka umieszczonego przy drzwiach wejściowych do budynku lub wcześniejszy kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 65 546 22 11. Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownik przychodzi do klienta. W budynku na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych, ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek jest obiektem czterokondygnacyjnym. Korytarze nie są specjalnie dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych. Dostosowanie schodów – na kondygnacje prowadzą schody. Na schodach brak jest podjazdów dla wózków. Schody są wyposażone w poręcze. Dostosowanie wind – brak wind. Dostępność pochylni – dostępna pochylnia do drzwi wejściowych do budynku. Dostępność platform – brak platform. Dostępność informacji głosowych – Brak dostępności informacji głosowych. Dostępność pętli indukcyjnych – brak dostępności pętli indukcyjnych. Dostosowanie parkingów – parking miejski przed budynkiem, przy ulicy Rynek. Prawo wstępu z psem asystującym – osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku.
Budynek przy ulicy Wały Jarosława Dąbrowskiego 2
Wejście dla osób niepełnosprawnych znajduje się od strony parkingu. Wejście wyposażone jest w drzwi automatyczne oraz platformę dla wózków inwalidzkich, która prowadzi na parter budynku. Wejście na wyższe kondygnacje możliwe jest tylko schodami wyposażonymi w poręcze. Osoby niepełnosprawne mające problemy z samodzielnym poruszaniem się mogą liczyć na pomoc pracowników budynku. W tym celu można skorzystać z dzwonka umieszczonego przy drzwiach wejściowych do budynku lub z wcześniejszego kontaktu telefonicznego. Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownik przychodzi do klienta. W budynku na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych, ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek jest obiektem trzykondygnacyjnym. Korytarze nie są specjalnie dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych. Dostosowanie schodów –
na wyższe kondygnacje prowadzą schody. Na schodach brak jest podjazdów dla wózków. Schody są wyposażone w poręcze. Dostosowanie wind – brak wind. Dostępność pochylni – brak pochylni. Dostępność platform – platforma dostępna jest przy schodach prowadzących na parter budynku. Dostępność informacji głosowych – brak dostępności informacji głosowych. Dostępność pętli indukcyjnych – brak dostępności pętli indukcyjnych. Dostosowanie parkingów – parking znajduje się przy budynku. Prawo wstępu z psem asystującym – osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego.
-
Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Rawiczu na lata 2021 – 2025 – plik w formacie DOC do pobrania.