Przebudowa drogi powiatowej nr 5487P Stwolno–Skrzyptowo na odcinku od miejscowości Zawady do miejscowości Dębionka
Dofinansowano ze środków Państwowego Funduszu Celowego w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Umowa o dofinansowanie Nr 12.135/23 z dnia 9 listopada 2023 r.
Całkowita wartość: 2.356.264,54 PLN
Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 1.413.758,72 PLN
Termin wykonania: 13.11.2024 r.
Wykonawca: Marek Żurek ZAKŁAD USLUG OGÓLNOBUDOWLANYCH ,,MAŻUR”
Nadzór inwestorski pełnić będzie Pan Jakub Starczewski Firma Jakub Starczewski STARPROJEKT. Wartość nadzoru: 30.000,00 PLN.
Wartość Projektu wraz z nadzorem inwestorskim: 2.386.264,54 PLN
Dofinansowanie Gminy Rawicz: 243.129,91 PLN
Dofinansowanie Gminy Pakosław: 243.129,91 PLN
Budżet Powiatu: 486.246,00 PLN
W ramach przedmiotowej inwestycji przewiduje się przebudowę drogi powiatowej nr 5487P na odcinku 670,35 m od posesji nr 40 w Ugodzie do posesji nr 8 we wsi Dębionka. W ramach zadania nastąpi sfrezowanie nawierzchni bitumicznej, jej poszerzenie do szerokości podstawowej 5,5 m ( 7,0 m na łukach) oraz ułożenie warstwy wyrównawczej i ścieralnej na całym przebudowywanym odcinku drogi. W ramach inwestycji przewiduje się budowę chodnika pe lewej stronie jezdni (patrząc w kierunku zachodnim). Przebudowane zostaną również istniejące zjazdy na działki przylegające do pasa drogowego. W projekcie przewidziano także odtworzenie rowy przydrożne oraz przebudowany zostanie istniejący przystanek autobusowy.
Odwodnienie projektowanego odcinka drogi odbywać się będzie powierzchniowo, poprzez nadanie normatywnego profilu podłużnego i spadków poprzecznych nawierzchni jezdni drogi pozwalających na odprowadzenie wód do rowów przydrożnych. Dodatkowo w km 0+204,00 wybudowany zostanie przepust pod koroną drogi z rur tworzywowych SN8 średnicy 300mm.
Przebudowa przedmiotowego odcinka drogi powiatowej ma na celu poprawę warunków ruchu pieszego i rowerowego pomiędzy nimi, a tym samym poprawy komfortu i bezpieczeństwa. Wykonany chodnik obsługiwać będzie tereny zabudowane o funkcji mieszkaniowej pozwalający w sposób bezpieczny dostać się do placówki oświatowej (przedszkola) oraz do pozostałej części wsi, na której znajduje się chodnik. Wykonanie nowego samodzielnego oznakowanego pasa komunikacyjnego o utwardzonej nawierzchni, ukierunkowanym odwodnieniu wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu. Inwestycja nie będzie miała negatywnego wpływu na środowisko.
Parametry techniczne drogi po realizacji projektu:
1. Klasa drogi – klasa Z(zbiorcza)
2. Kategoria ruchu drogi gminnej – KR 3
3. Prędkość projektowa – Vp=40 km/h
4. Droga jednojezdniowa – dwukierunkowa
5. Przekrój drogi – półuliczny i drogowy
6. Szerokość pasa ruchu – 2,75 ÷ 3,5 m
7. Szerokość nawierzchni jezdni – 5,50 m ÷ 7,00 m
8. Pochylenie poprzeczne jezdni – 2% daszkowe i jednostronne
9. Szerokość poboczy – 1,0 m (umocnione kruszywem)
10. Spadek poboczy – 6,0%
11. Pochylenie skarp – 1÷1 do 1÷1,5
12. Szerokość chodnika – 1,50 m
13. Spadek poprzeczny chodnika – 2% (jednostronny do drogi)
14. Szerokość zjazdów – zgodnie z PZT
15. Spadek poprzeczny zjazdów – dostosować do istniejącego terenu.
fot. PZD w Rawiczu